Úgy néz ki, a brit gyártó lemond a konzervatív limuzinok piacáról egy ígéretesebb, új kategória kedvéért.
Brit lapértesülések szerint az XJ-t felváltó modell inkább emlékeztet majd egy meghosszabbított XK kupéra, mint évtizedek óta csaknem változatlan külsejű elődeire. A Jaguar így nem az Audi A8-as, a 7-es BMW és a Mercedes S osztály ellen küldené harcba új csúcsmodelljét, inkább a Porsche Panamera, a Mercedes CLS és az Aston Martin Rapide alternatíváját hozná létre, azokat a vásárlókat célozva, akiknek többet számít a sportos megjelenés, mint a kényelmes belső.
Az ötlet nem rossz, hisz a Jaguarnak az elmúlt években épp az lett a legnagyobb problémája, hogy lassanként elveszítette korábbi vonzerejét: az X-Type és a jelenlegi XJ alapján úgy tűnhetett a vásárlóknak, hogy a brit márka tervezőiből kiveszett a valódi stílusérzék. Az új tulajdonos, a Tata azonban azt szeretné elérni, hogy a Jaguar név újra régi fényében tündököljön, így most az elsődleges cél az, hogy ismét izgalmas modellek szülessenek a cégnél, amelyek stílusuk révén nyújtanak többet a német és olasz riválisoknál.