Búcsúzik a bukott Mitsubishi pick-up

2009.01.09. 14:14

Valószínűleg a japán gyártó legnagyobb tévedése volt, hogy annak idején a Chryslerrel készíttetett kisteherautót: a Raider gyakorlatilag eladhatatlannak bizonyult.

A Dodge Dakota átszabott változata még abból az időből származik, amikor a Mitsubishi és a Chrysler egyaránt a Mercedes irányítása alatt állt, és a német cégvezetők azt gondolták, a japán márkának segítene egy amerikai stílusú pick-up. A Raider azonban teljesen érdektelen külsejű, jellegtelen műszaki tartalmú jármű lett, amely csak rontott a Mitsubishi megítélésén és valószínűleg el is késett: 2005-ben mutatták be, amikor az észak-amerikai SUV-mánia már az utolsókat rúgta. A számok önmagukért beszélnek: az Egyesült Államokban, ahol tízmilliós nagyságrendben vásárolnak autót évente, tavaly alig 3000 példányt tudtak eladni a Raiderből - valószínűleg ennyit is csak akciókra vadászó, véletlen betévedt vásárlóknak.

A Raider nem az első, és valószínűleg nem is az utolsó, jelvénycserével létrehozott jármű, amely csúfos bukást hozott: úgy néz ki, Amerikában is egyre inkább eladhatatlanok az új hűtőmaszkkal és jelvénnyel már meglevő típusokból előállított autók, különösen ha nem elég erős a márkajelzés, amit viselnek.