Mokány és karakteres kupé áll a Cadillac detroiti standjának középpontjában, benne sok, egyre üresebben csengő, bár kétségtelenül nagyszerű ígérettel.
Ismét egy autó, amely a jövőre gyártani ígért Volt hajtásláncot kapta. Nem írjuk, hogy hibrid, mivel nincs kedvünk folytatni az értelmetlen vitát a GM kitartó marketingapparátusával - legyen inkább benzinmotoros villanyautó. A lényeg ugyanaz itt is, mint korábban: a hajtást konnektorról is tölthető villanymotor végzi, ám az akkumulátorok energiája csupán 64 km-re elég, ezért a wattórák fogytával belsőégésű motor hajtotta generátor kezdi utántölteni a rendszert. Nem úgy tiszta, mint egy valódi villanyautó, a gyáriak mégis kiterjesztett hatótávolságú elektromos hajtásról beszélnek. Félrevezető, de kétségtelenül zöldebben hangzik, mint a hibrid.
A Cadillac Converj esetében persze változtak a paraméterek, hisz egy ilyen formás kupé nem lehet csigalassú. Az első kerekeket egy 120 kW (kb. 164 lóerő) teljesítményű villanymotor hajtja, amely nem elképesztő, 370 Nm-es csúcsnyomatékával igazán komoly gyorsulásra késztetheti a tanulmányt. A motort 220Li-ion cellából összeállított, 16 kWh kapacitású, aktív hűtésű, T alakú akkumulátorcsomag szolgálja ki energiával, amit 240 voltról három, 120 voltról nyolc órába telik teljesen feltölteni. A belsőégésű motorral kapcsolatosan sokkal szűkszavúbb a GM közleménye - csak annyit tudunk, hogy valamilyen négyhengeresről van szó.
A Converj a jövő luxuskupéja a GM szerint, de persze lehetne akár egy üres héj is, hiszen a Detroit Motor Show-n csupán dísztárgyként funkcionál. Ami a látványt illeti, a Cadillactől már megszokott lelkiismeretes iparművész-munkával találkozhatunk ismét. Az ismert éles-szögletes vonalak, jó arányokkal, a szokásos egyen-hűtőmaszkkal - olyan autó, amely érzésünk szerint egy kis csiszolás után könnyen sikeres lehetne Amerikában, mondjuk egy erőteljes V6-os, vagy turbós négyhengeres motorral. A tanulmány persze felvonultat néhány különleges vagy legalábbis ritka megoldást - futurisztikusan elegáns belső teret, napcellás üvegtetőt, aktív futóművet, tükörhelyettesítő kamerarendszert -, de ezek csak amolyan kötelező show-kellékek, a többségük általában eltűnik még a gyártás beindítása előtt.
Az új Cadillac tanulmánnyal a Volt-kampány lényegében új arcot kapott, de arra nézve még mindig nincs bizonyíték, hogy a rendszer valóban életképes lesz 2010-re. Ha tényleg összeáll minden - azaz elsősorban is lesz megbízható, stabil, tartós és olcsó, túlmelegedésre alig hajlamos akkumulátor, ami a hírek szerint még hiányzik - akkor a Converj valóban lehet a jövő Cadillacje, addig viszont csupán egy újabb ígéret. Igazán szép lenne, ha két-három év múlva kipróbálhatnánk a szériaváltozatát.