Indianapolisban versenyezhet a VW
A német gyártó eddig távol tartotta magát a pályaversenyzés csúcskategóriáitól, amilyen a Formula 1, vagy éppen az amerikai Indy Racing League. Most azonban felmerült a lehetősége, hogy ez utóbbi sorozatba motorszállítóként beszállna a cég.
Az IRL versenyautókban jelenleg a Honda versenymotorjait használják, mióta a korábbi versenytársak - a Toyota és a Chevrolet - kiszálltak a sorozatból. Most azonban úgy néz ki, a tervezett szabályváltozások versenytársat hozhatnak a japánoknak - a Volkswagent. Az eddigi 3,5 literes V8-asokat ugyanis kisebb hengerűrtartalmú, turbófeltöltős, utcai autókban használt blokkokon alapuló motorokkal szeretnék kiváltani az IRL szervezői. Ez kiváló reklámlehetőséget jelentene az autógyáraknak, hiszen így könnyen összeköthetnék a szériamodelleket a versenysikereikkel: nyilván sokan vennének olyan autót, amelyben az Indianapolis 500-on győztes versenygép motorja dolgozik. Ráadásul az a lehetőség is felmerült, hogy a jelenlegi 100%-os alkohol mellett más üzemanyagok használatát is engedélyezzék, így E85 (85% etilalkohol és 15% benzin), sőt, akár gázolaj is hajthatná a versenyautókat.
A Volkswagen számára egy ilyen szabályváltozás tökéletes alkalmat teremtene a TSI és TDI motorok reklámozására, amelyeknek a szélesebb körű bevezetésére a közeljövőben kerül sor Észak-Amerikában.