Az olasz gyártó hivatalosan is bejelentette, hogy a márciusi Genfi Autószalonon leplezi le a MiTo sportváltozatát.
A Mini Cooper S közvetlen vetélytársának szánt típusban találkozhatunk először a Fiat csoport nagyobbik, benzines turbómotorjával, amelyet egy régi Alfa motor tiszteletére 1,75 literesnek neveznek, bár a hasonló hengerűrtartalmon kívül a két motornak nincs köze egymáshoz. Az új motor közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérlésű, és a gyártó ígérete szerint 230 lóerő leadására képes. A MiTo GTA-ról egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy kisebb teljesítményű testvéreihez hasonlóan fronthajtású lesz, de annak érdekében, hogy a motor nagy teljesítménye ellenére uralható maradjon az autó, beépítik a Q2 fantázianevű önzáró differenciálművet, és elektronikusan korlátozzák a motor nyomatékát kanyarodás közben.
A MiTo csúcsváltozatán kívül később másutt is találkozhatunk majd az új négyhengeressel: a gyártó ígéretei szerint ugyanez a turbómotor kerül majd a legerősebb Lancia Deltába és a Fiat Bravo Abarthba is.