Idén az utolsó igazi sportkocsi is eltűnik a Honda kínálatából, egyelőre úgy néz ki, utód nélkül.
Az S2000-est még 1999-ben mutatta be a japán gyártó, eredetileg azért, hogy megünnepelje 50. születésnapját. A típust eleinte nem is szánták ilyen hosszú életűnek: csupán néhány száz példányt terveztek gyártani belőle, hogy megemlékezzenek a Honda korai roadstereiről, az S500, az S600 és az S800 típusokról. A puritán élményautó iránt azonban akkora volt az érdeklődés, hogy végül a teljes sorozatgyártás mellett döntöttek.
A kétliteres, négyhengeres motor a maga 240 lóerejével és 9000-es maximális percenkénti fordulatszámával a mai napig egyike a legnagyobb fajlagos teljesítményű utcai szívómotoroknak, és az 1,28 tonnás, hátsókerék-hajtású roadster-karosszériában ki is lehetett használni a motor erejét. Az S2000-es persze soha nem lett olyan népkabrió, mint a Mazda MX-5, ahhoz túl sportosak a menettulajdonságai, és a formája sem eléggé látványos, de így is masszív rajongótábora alakult ki. A legjobb évében, 2001-ben több mint 14 ezer példányt készítettek belőle, és még 2006-ban is több mint 9000 talált belőle gazdára. Csak az utóbbi két évben esett vissza a kereslet, részben az amerikai autópiac zsugorodásának köszönhetően, részben amiatt, hogy sokan már az utódmodellt várták.
A várakozó S2000-rajongóknak azonban csalódniuk kell: úgy néz ki, a Honda a gazdasági válság hatására feladta az utód fejlesztését, így miután eladták az utolsó néhány száz példányt Észak-Amerikában, a típus nyom nélkül eltűnik a japán gyártó kínálatából, ahogy korábban az NSX és az Integra is. A gyártó egykori, határozottan sportos arculatára így már csak a Civic Type-R emlékeztet, a Honda tervezői pedig egyre inkább a takarékos kisautók és hibrid modellek fejlesztésére koncentrálnak.