A kínai autógyárak eddig képtelenek voltak megvetni a lábukat Európában, ami nem is csoda: gyenge másolatokkal, vagy unalmas külsejű, a törésteszteken tragikusan teljesítő autókkal próbálkoztak. Most viszont úgy tűnik, tanultak a hibákból: a Chery új A6-os sorozata akár veszélyes is lehet az európai, japán és koreai konkurenciára nézve.
A legújabb hír az, hogy az A6 kupé változatát a Lotusnál látták: állítólag a brit sportkocsigyártóval végeztetik el az új modell beállítását. A Lotus az egyik legelismertebb futómű-specialistaként gyakorta végez hasonló munkákat jóval ismertebb cégek számára is, általában meggyőző eredménnyel, ám egy ilyen megbízást nyilván sok millió fontért teljesítenek. Ha a Chery velük dolgoztat, az azt jelenti, hogy nem sajnálja a fejlesztési költséget: olyan autót próbál összehozni, amely nem csak a kínai vásárlók számára lehet vonzó.
A Chery persze már eddig is kilógott a filléreskedő kínai autógyártók közül. Vannak saját gyártású, korszerű motorjaik, amelyeket egy osztrák specialista, az AVL fejlesztett ki a számukra. A modulrendszerű alapkonstrukcióból 0,8-tól 4 literesig, és 4-től 8 hengeresig több tucatnyi különféle motor alakítható ki, amelyek megfelelnek az összes érvényben levő károsanyag-kibocsátási normának. Az ATECO motorok színvonalát jól jellemzi, hogy a Fiat néhány éve az 1,8 literes változat átvétele mellett döntött. Az A6 sorozatba is ezek kerülnek - a kupé a pletykák szerint 200 lóerő feletti teljesítményű kétliteres turbómotorral, vagy három literes V6-ossal érkezik. Ráadásul úgy néz ki, a Cherynél a karosszéria kialakításának feladatát is komolyan vették. A6 sorozathoz használt platformot eleve úgy alakították ki, hogy az európai töréstesztek követelményeinek is megfeleljen, a formatervet pedig a Bertone stúdióval készíttették, így elvben minden adott, hogy az új kínai autó bármelyik nagy autópiacon sikeressé váljon.
A kínaiak igyekezete nem véletlen: a tervek szerint az A6 sorozatot az idén Európában is bevezetik. A kupé mellett lesz négyajtós szedán változat, és később várhatóan egy kompakt szabadidő-autó is, azaz lesz miből választaniuk a vásárlóknak. A kétajtós ráadásul egy, az utóbbi években meglehetősen elhanyagolt szegmensbe érkezik. Régen a japán és az európai gyártók kínálatában is szerepeltek ilyen látványos külsejű, de elérhető sportkocsik, mára azonban alig maradt hasonló a piacon. Calibrát, Celicát, Nissan SX-et már csak használtan kapni, és ma már a VW Scirocco sem több formás hatchback-nél - legfeljebb a Hyundai Coupéval vigasztalódhatnak, akik ilyen autóra vágynak, így az kínaiaknak van esélyük a sikerre.
Ezt már komolyan lehet venni? Önnek kéne egy ilyen kis kínai? Írja meg nekünk a hír blogposztján !
Így is marad persze egy sor olyan kérdés, amelyre csak később érkezhet meg a válasz. Nem tudni, hogy a Chery képes lesz-e megfelelő minőségben gyártani, és emellett a konkurencia alá ígérni, pedig ezek a tényezők alapvetően befolyásolják a siker esélyét. Ugyanakkor megkockáztatnák, hogy a nagy nemzetközi gyártóknak most már valóban van miért aggódniuk. Közeleg az idő, amikor a kínai autóipar már kézzelfogható fenyegetést jelenthet a számukra, nem csak Kínában, Oroszországban vagy Afrikában, hanem hazai pályán is.