A motorleállító- és újraindító rendszerrel elsőként Mazda3-asban találkozhatunk.
Úgy tudjuk, az i-Stop egyelőre egyetlen motorváltozattal lesz elérhető: a Mazda 2 literes, négyhengeres, 150 lóerős benzinmotorját tették alkalmassá a rendszer használatára. Később várhatóan más motorokhoz is elérhető lesz, de ez nem megy egyik napról a másikra, mivel itt nem csupán egy bárhová beszerelhető kiegészítő eszközről van szó. A Mazda ugyanis magát a motort is felhasználja az újraindításhoz , ami gyorsabb működést eredményez, és kevésbé megerőltető az indítómotor számára, vagyis hatékonyabb, tartósabb és olcsóbb megoldásnak ígérkezik, mint az eddigiek.
A gyáriak számítása szerint szokványos nagyvárosi forgalomban akár 12%-os üzemanyag-megtakarítást is hozhat a rendszer, és ezzel együtt jelentősen csökkenti a károsanyag-kibocsátást is.