Ismét ronda időszaknak néz elébe a detroiti autóipar, és úgy néz ki, a 76 éves szakember ebben már nem szeretne részt venni, ezért április elsejével lemond alelnöki posztjáról.
Nem tréfa, a bőven nyugdíjas korú Lutz eddigi feladatkörét, a termékfejlesztés irányítását átadja Thomas G Stephensnek, és a továbbiakban már felelősség nélkül, csak mint külső tanácsadó vesz részt a General Motors vezetőségének munkájában. Lutzot 2001-ben alkalmazta a General Motors, elsősorban azért, hogy hatalmas tapasztalatát hasznosíthassák. Lutz ugyanis 46 évet töltött az autógyártásban: az 1980-as években az európai Ford elnöke volt, majd a Chrysler elnöke és ügyvezetője lett, sőt, a BMW-nél is eltöltött néhány évet. A GM-nél a termékfejlesztés irányítása volt a feladata, de emellett az elmúlt években ő lett a vállalat arca is: többet nyilatkozott, mint a cég többi vezetője együtt. Többek közt neki köszönhető, hogy a Pontiac Solstice és a Chevrolet Volt túljutott a tanulmányautó-fázison, illetve ő forszírozta a Holden Commodore és az Opel Astra amerikai forgalmazásának beindítását is.
Arról igencsak megoszlanak a vélemények, hogy Lutz inkább ártott-e a GM-nek, vagy használt az elmúlt nyolc évben, de annyi bizonyos, hogy meghatározó figurája volt a cég vezetésének, és határozott elképzelése volt arról, hogy milyen irányba kell fejleszteni a termékválasztékot. Utódja, Tom Stephens lojális GM alkalmazott: 40 éve van a cégnél, és jól ismeri a termékfejlesztési részleget, de egyelőre nem tudni, hogy milyen elképzelései vannak a modellfejlesztéssel kapcsolatosan. Az viszont biztos, hogy nem lesz könnyű dolga, hiszen Lutzra mindenki prófétaként tekintett a cégnél és azon kívül is.