A bemutató ugyan csak a márciusi Genfi Autószalonon lesz, de már most elárultak néhány fontos adatot az új Chevrolet Sparkról.
Az újabb képek és adatok láttán egyre valószínűbbnek érezzük, hogy a GM-Daewoonál tervezett kiskocsi nem teljesen a koreaiak munkája. A motorválaszték kéttagú - egy 1,0 és egy 1,2 literes motorból áll - és valahogy az arányok is ismerősek. Bár egyelőre nem beszélnek róla, nem csodálkoznánk rajta, ha az új Sparknak lenne valami köze a Suzuki Splash/Opel Agila pároshoz. A formaterv persze más, és a méretek sem stimmelnek teljesen: a Spark hossza 3,64 méter - 10 centivel kevesebb, mint az Opel Agiláé - a tengelytávja viszont 2,375 méteres, azaz 2,5 centivel nagyobb, mint az Opel-Suzuki párosé. A hosszkülönbség azonban fakadhat egyszerűen az eltérő formatervből, a tetővonal és az oldalablakok formája közti hasonlóság pedig túl nagy ahhoz, hogy véletlen legyen. Mindez persze könnyen magyarázható: egyrészt a Suzuki is GM-Daewoo részvényes, másrészt az új Spark tervezését valószínűleg még akkor kezdték meg, amikor a Suzuki és a General Motors közt jóval szorosabb volt a kapcsolat.
A típus egyébként takarékos és korszerű kisautónak ígérkezik, legalábbis az adatok alapján. A gyengébbik változat állítólag 5,88 literes átlagfogyasztást produkál, a felszerelés-választék pedig az összes lényeges elemet tartalmazza, amely egy ekkora autónál elvárható: frontális-, oldal- és függönylégzsákokat épp úgy kínálnak majd hozzá, mint légkondicionálót, ESP-t, vagy elektromos ablakemelőket. Sajnos azt egyelőre nem tudjuk, hogy a kisautó árképzése milyen lesz, de több mint valószínű, hogy a Splash/Agila párosnál olcsóbban kerül majd piacra, hiszen a Chevrolet márka révén a GM elsősorban az árérzékeny vásárlókat igyekszik megnyerni.