Jelenleg 73 ezer irodai alkalmazottat tart el a detroiti óriáscég, de május elsejével tízezer főtől szabadul meg, ami 14%-os leépítést jelent.
Az elbocsátott tintapusztítók közül 3400-an a General Motors amerikai irodáiból kerülnek az utcára a munka ünnepén, a maradéktól pedig Európában, Ázsiában és a világ más részein szabadulnak meg, annak arányában, hogy az adott régióban mennyire megy jól az üzlet. A megszorítás azonban azokra is vonatkozik, akik megtarthatják az állásukat: fizetéseik ideiglenesen 3-10%-kal csökkennek legalább az év végéig, és a juttatások egy részét is megvonják tőlük.
Mindezzel természetesen a költségek csökkentését szolgálja: az elbocsátásokkal néhány százmillió dollárt tud megspórolni a vállalat éves szinten, ami ugyan nem jelentős tétel egy ekkora cég költségvetésében, de most, hogy a fizetőképesség megőrzése a cél, minden fillér számít.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!