Az idei Chicago Motor Show-n ünneplik a világ legsikeresebb roadsterének huszadik születésnapját.
A Mazda az évfordulót egy kisebb kiállítással ünnepli Chicagóban, ahová az elmúlt évek legszebb, vagy legérdekesebb MX-5 alapú tanulmányautóit állítják ki. A középpontban persze a típus nemrég felújított legújabb változata kerül, de látható lesz egy alacsony szélvédős speedster-tanulmány, egy együléses modell, és előző generációs kupé-változata is, amely Japánban egy rövid ideig kapható is volt. Az MX-5-össel 1989-ben egy megüresedett piaci szegmenst talált meg a Mazda: a korábban brit és olasz sportkocsik uralta olcsó roadsterek piacát sikerült újraéleszteni a típussal. Bár azóta több gyártó is megpróbálta megtörni a kis sportkocsi egyeduralmát, az Észak-Amerikában Miata néven forgalmazott modell még mindig a legnépszerűbb saját kategóriájában, és a nyitott kétüléses modellek közül abszolút értékben is ebből készült a legtöbb: a Guiness Rekordok Könyvének legutolsó, 2008 decemberi adata szerint 857 201 példányt gyártottak eddig.
A siker titka a gyáriak szerint a Jinba Ittai - ez japánul valami olyasmit jelent, hogy ló és lovasa egységben - azaz a törekvés, hogy az MX-5-ös ne csak látványnak legyen feltűnő, de elsőrangú vezetési élményt nyújtson. Úgy néz ki, a roadster a szaksajtó és a közönség reakciója szerint valóban meg is felel ennek a definíciónak: látványosabb sportkocsikból több is született az elmúlt húsz évben, a számok arra utalnak, hogy jobb nemigen.