Ma már szinte mindennapos, hogy néhány száz főt utcára tesz egy-egy autógyártó, de a BMW sikermárkájától így is meglepő lépés.
Az oxfordi üzem az elmúlt években folyamatosan túlterhelten működött, de a válsághelyzet ugyanúgy rányomta a bélyegét a Mini eladásokra, mint bármely más márkáéra. Külön a Minivel kapcsolatosan nincsenek adataink, de a teljes BMW csoport az elmúlt hónapokban közel 25%-kal adott el kevesebb autót, mint korábban. Ennek köszönhetően Oxfordban egy hétre leállnak a gyártósorok, és az újraindulásnál 850 szerződéses dolgozó már nem veszi fel a munkát.
Az utóbbi hónapok tapasztalatai azt mutatják, hogy a legtöbb autógyártó hosszabb távon kénytelen lesz 20-30%-kal alacsonyabb keresletre berendezkedni, mint korábban, és ezzel a mennyiséggel nyereségessé válni.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!