Svájcban lőtte egy kedves olvasónk, ifj. Nyári László az alant látható képeket - ezúton is köszönet értük - a Mercedes néhány tesztelésre használt prototípusáról. Annyi a képek alapján is világos, hogy a nagy részükön a Mercedes E osztály kombi változata bújik meg az álcázásra használt műanyagdarabok és az ujjnyi vastagon rászáradt latyak alatt, de a gyáriak alaposak voltak: a végleges formából alig látszik valami.
Időről időre újra meg újra felbukkan a szerkesztőségben egy összeesküvés-elmélet, amely szerint valójában az autógyárak engedik kiszivárogni a legtöbb kém- és prospektusfotót a bemutató előtt, és lényegében a képek is csak tovább erősítik ezt az érzésünket. Az E osztály szedán-változatát már nemigen álcázták, hiszen már megvolt a hivatalos bemutató - persze a tesztelés még ilyenkor is folyik, egészen a gyártás beindításáig próbálják kiszűrni a lehetséges hibákat - és a tegnap leleplezett kupé vonásai is egész jól felismerhetők a fólia alatt, csak a kombi visel átláthatatlanul vastag álcát a hátulján, ahol eltér a többi változattól. Semmit nem bíztak a véletlenre: a hátsó lámpák helyére látszólag ötletszerűen felhajigált, kínaipiacos tuning stílusú világítás került, amely még véletlenül sem emlékeztet a végleges kialakításra. De még az ablaküveg szintjét is megpróbálták elcsalni a szélére erősített idomokkal.
Látnok legyen a talpán, aki kihámoz ebből valamit, de mi azért megpróbálkozunk vele. Segítségünkre van az a tény, hogy az E osztály első hírmondója, a tavalyi ConceptFASCINATION tanulmány is kombikra emlékeztető hátsó részt kapott, bár ott - most már, hogy a kupét is leleplezték, egyértelmű - a kétajtós változatból indultak ki. Így
feltételezhető, hogy a motívumok hasonlóak lesznek, csak az arányokat veszik praktikusabbra. A végleges hátsó lámpák valószínűleg itt is hosszan belógnak majd a hátsó ajtóba - erre utal egyébként a ferdén a csomagtérajtóra csavarozott két-két szögletes lámpácska is - így a kombi hátulnézetből sem lóg majd ki a többi modellváltozat közül. Valószínűleg a tető vonalát folytató kis spoiler is megmarad a kombin, és a hátsó oldalablakok formáját is leleshetjük a tanulmányról - az eltérő arányoknak megfelelő torzítással elképzelhető, hogy hogyan fest majd a végleges kombin a fordított késhegyre emlékeztető ablakvonal.
Még egy dolog egyértelmű a tesztautó láttán: igyekeztek tovább javítani a csomagtér hozzáférhetőségén. A hátsó ajtó kontúrjai még nagyobb nyílást sejtetnek, mint a korábbi kombi E osztályon volt. A csomagtérnek is hatalmasnak kell lennie: az előző változat 690 literjét nem volna illendő alulmúlni, ráadásul kombit sokan még a Mercedestől is családi túrázóautónak vesznek. Így el kell férnie benne akár öt ember több heti ruhájának, plusz a plüssállatoknak, pelenkáknak és gumicsónakoknak. Csodálkoznánk rajta, ha nem lenne minimum 700 literes a csomagtér térfogata.
A titkolódzás a Mercedes részéről persze indokolt, hiszen a kombi utódja csak ősszel érkezik, ha minden igaz, szeptember közepén a Frankfurti Autószalonon állítják ki először, így a nyár végéig még a nemhivatalos kiszivárogtatás is várhat. Az E osztály bevezető kampányának azonban még akkor sem lesz vége: állítólag az év végén jön a kabrió kivitel, sőt, egyesek szerint a ConceptFASCINATION-ból is készülhet szériamodell, a Mercedes első shooting-brake típusa.