Az ingerszegény Tucson utódja lehet a koreaiak új kompakt szabadidőautó-tanulmányából.
A Hyundai az utóbbi években látványos erőfeszítéseket tett, hogy európai kínálatát vonzóbbá tegye. Az évtized közepén még megbízható, de dögunalmas kínálatot mára nagyrészt divatos formavilágú, korszerű műszaki tartalmú modellek váltották fel, de készülnek még típusok, így a Tucson hobbiterepjáró, amelyet még a korábbi filozófia szerint terveztek. A Hyundai azonban versenyben szeretne maradni a kompakt szabadidő-autók kategóriájában is, ahol manapság a Volkswagen Tiguanhoz és a Ford Kugához hasonló, lendületes formatervű modellek uralják a piacot.
A Genfben bemutatkozó HED-6 ix-onic ezt a törekvést jelzi. A formaterve ugyanott készült, ahol az i30-é, a koreaiak németországi fejlesztőközpontjában, Rüsselsheimben, ami meg is látszik a 4,4 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,65 méter magas tanulmányon. Bár igazán egyéni stíluselemekből viszonylag kevés jutott a tanulmánynak - talán a lámpák és a hűtőmaszk formája nevezhető ilyennek - a formaterv meglepően friss hatást kelt: egyetlen európai vagy japán gyártó kínálatából sem lógna ki. Bár biztosat egyelőre senki nem tud, a Hyundai és testvérmárkája, a Kia gyakorlata alapján feltételezhető, hogy a típus némi egyszerűsítést követően egy-két éven belül gyártásba is kerülhet - egyesek már azt is tudni vélik, hogy a szériaváltozat ix35 néven mutatkozik majd be.
A tanulmány azonban nem csak a külseje miatt érdemel figyelmet, hanem az orrába épített 1,6 literes dízelmotor miatt is. Az apró négyhengeresből 173 lóerőt hoztak ki a koreai mérnökök, ami igazán jó eredmény, hiszen ekkora teljesítmény ma még egy kétliteres turbódízeltől is szép eredménynek számít. Ráadásul a 149 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás igencsak alacsony átlagfogyasztást sejtet.