A várakozásoknak megfelelően Genfben leplezik le a Fabia kombi terepjárós stílusjegyekkel feldobott változatát, de az első hivatalos képeket és információkat már most közkinccsé tette a cseh gyártó.
A Skoda meglehetősen szűkszavú az új típusváltozattal kapcsolatban, bár ennek valószínűleg az az oka, hogy a Scout a fényezetlen műanyag díszítőelemektől és a 16 hüvelykes alufelniktől eltekintve alig különbözik az alapkivitelű Fabia puttonyos kivitelétől. Annyi mindenesetre már most biztos, hogy az autó négyféle motorral készül: egy 1,4 literes 85 lóerős, és egy 1,6 literes 105 lóerős benzinessel, illetve egy 1,4 literes 80 lóerős és egy 1,9 literes 105 lovas dízellel. Egyelőre az sem világos, hogy a gyáriak változtattak-e a futómű hangolásán, bár sejthető, hogy a szokásosnál nagyobb átmérőjű kerekek miatt a hasmagasság valamivel nagyobb lesz, mint a többi Fabia változatnál. Összkerék-hajtásról vagy önzáró differenciálműről nem esik szó, így a Scout leginkább városi vagánykodásra lesz alkalmas, a szőlőbe vezető földúton viszont ugyanúgy elakadhat egy kiadósabb eső után, mint bármelyik kispolgári külsejű testvére.
A Fabia Scout forgalmazása várhatóan 2009 májusában kezdődik, az azonban még nem derült ki, hogy mennyivel kérnek majd többet a körbeműanyagozott, kartervédő-utánzatos modellváltozatért, mint egy mezei kombiért.