Barnard szupersportkocsi, Dél-Afrikából
Oroszorsz és új-zélandi szupersportkocsit már láttunk, és most itt egy újabb, ezúttal Afrika déli csücskéből.
A versenyautó-külsejű utcai modell ötlete egy Chris Barnard nevű megszállottól származik - ezért is lett az autó neve egyszerűen Barnard - aki rajong a hosszú távú versenyzésért. Nem csoda, hogy az autó formájában felfedezhető az 1980-as és 90-es évek C csoportos versenyautóinak stílusa. A felfelé nyíló ajtók, a negyedgömb-forma szélvédő és a karosszériához képest igen keskeny kabin is ezt az érzést erősíti. A csővázas, ultrakönnyű gép szinte bármilyen motorral megrendelhető lesz, bár elsősorban kisebb hengerűrtartalmú európai nyolchengeresekhez tervezték. A prototípusba például a Porsche Cayenne Turbo 4,8 literes V8-asának alaposan felpiszkált, 617 lóerős változata került. Az autó így bőven négy másodpercen belül éri el a 100 km/h-s sebességet, a végsebessége pedig 300 km/h feletti, annak ellenére, hogy a tervező szerint nem ez volt az elsődleges szempont. Később állítólag sebességi rekorder-változat is készül majd a típusból, amellyel túl szeretnék szárnyalni a 400 km/h-s határt.
A dél-afrikai sportkocsi az egykori példaképekhez hasonlóan spártai kivitelű: nincs benne semmilyen felesleges extra - még szevokormány vagy fékrásegítő sem - így a hasonló teljesítményű, egyedi kialakítású sportautók mezőnyében egész olcsón készülhet: egy-egy példányért 110 ezer dollárt, átszámítva valamivel több, mint 26 millió forintot kérnek.