Újabb fotók és adatok szivárogtak ki az egy hét múlva esedékes genfi bemutató előtt az Audi TT új csúcsváltozatáról.
Most már kétség sem fér hozzá, hogy az Audinál vadonatúj sportmotor készült a TT RS számára. Annak idején, bő 30 éve az Audi volt az öthengeres motorok prófétája, és most visszatérnek ehhez az elrendezéshez a TT RS 2,5 literes turbómotorjával. A hengerek számán kívül azonban semmi nem emlékeztet az egykori Audi motorokra: az új szerkezet közvetlen befecskendezéses, keresztben építik be, és erősebb, mint bármelyik, utcai modellekben használt elődje. A 340 lóerős, maximális forgatónyomatéka pedig 450 Nm. A teljesítmény maradéktalan átvitelét hatsebességes kézi váltó és állandó összkerék-hajtás szolgálja, így a legerősebb TT akár 5 másodpercen belül elérheti a 100 km/h-s sebességet, és csak az elektronikus korlátozás gátolja meg, hogy túllépje a 250 km/h-s sebességet.
A korábbi részletfotókon már megmutatott látványos külsőségeken - az óriási első légbeömlőkön, illetve a feltűnő hátsó légterelőn és a lökhárító alján kialakított diffúzoron - kívül hatékonyabb fékrendszer, áthangolt futómű és a fizikai korlátokhoz még közelebb beavatkozó menetstabilizáló elektronika határozza meg a TT RS karakterét. Belül magas oldalú, bőr kárpitozású sportülések, és a mindenütt felbukkanó fém díszítőelemek hivatottak sportos hangulatot teremteni.
Most már az is biztos, hogy az RS szériamodell, amely kupé és roadster karosszériával egyaránt elérhető lesz. Európában a második negyedév során kezdik meg a forgalmazást.