A Toyotához hasonlóan a Hondánál is új csúcsvezető veszi át az irányítást az év közepétől.
A 65 éves Takeo Fukuitól, aki 2003 óta tölti be az elnök-vezérigazgatói pozíciót, Takanobu Ito váltja fel júniusban, aki eddig az ügyvezetői teendőket látta el a cégnél. A vezetőváltás okairól persze nem árultak el semmi érdemlegeset, de az az érzésünk, a márciusban záródó 2008/2009-es üzleti év várható eredményeivel kapcsolatos kötelező harakiriről van szó. A Honda saját előrejelzései alapján 3,7 milliárd dollárnak megfelelő üzemi veszteség várható, ami egy ekkora cég számára hatalmas érvágás. Így Ito előtt nehéz feladat áll: úgy kell átszerveznie a céget, és változtatnia a kínálaton, hogy a Honda mind a személyautók, mind a motorkerékpárok piacán ismét nyereséget termeljen a közeljövőben.
Egyes források szerint az új vezérigazgatótól a fejlesztési irány megváltoztatása várható: mivel karrierje egy korábbi szakaszában részt vett az NSX sportkocsi fejlesztésében, sokan azt várják tőle, hogy ismét zöld utat ad a sportosabb modelleknek. Ugyanakkor mi nem bíznánk ebben: több mint valószínű, hogy a jelenlegi keresleti viszonyok mellett még nagyobb hangsúlyt kapnak a környezetkímélő, nagy tömegben előállítható modellek.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!