Darázscsípés 115 millióért
Számos, kifejezetten nyílt napokra készített autót vásárolhatunk manapság, de még ezek között sem sok olyat találunk, amely az a.d. Tramontanához hasonló menetteljesítménnyel büszkélkedhet. A brutális sportkocsinak végre elkészült a továbbfejlesztett változata, az R, a gyártó közhírré tette az adatokat és az első képeket, lehet nyálat csorgatni.
A motor végül nem lett erősebb, de a sajtóanyag tanúsága szerint mindent a vevőre bíznak, minden egyedi kívánságot teljesítenek. Az a.d. Tramontana R azért izomnövelő tuning nélkül is durva: a középen elhelyezett száraz karteres, 5,5 literes ikerturbó V12-es 5750-es fordulaton 720 lóerő leadására képes, maximális nyomatéka 920 Nm. Ha azonban vége a mókának, és hazafelé tartunk a versenypályáról, a motorerőt mérsékelhetjük 550 lóerőre – ilyenkor az autó futóművét is fel lehet puhítani némileg, hogy kellemesebben teljen az utazás.
A motorerő egy hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül jut el a hátsó kerekekhez, és 3,6 másodperc alatt gyorsítja fel százra az autót, ami nem rossz, de 2,38 kg/kW-os tömeg-teljesítmény arány mellett nem is elképesztően jó. Ilyen erők mellett már a tapadás szab határt a gyorsulásnak, a 10,15 másodperces 0-200-ról legalábbis erre következtethetünk. Az R végsebessége 345 km/h. Elöl 245/35, hátul 345/30-as gumik kapaszkodnak az aszfaltba, a felnik 20 hüvelykesek.
A kocsi súlyelosztása is érdekes, 42-58 arányban nehezebb az a.d. Tramontana R feneke, vagyis vélhetően erősen túlkormányzott, de a tervezők szerint így kanyarodik a legjobban. A fékezést sem bízták a véletlenre, elöl-hátul hatdugattyús fékek dolgoznak, a féktárcsák természetesen kerámiából készültek.
Az autó ára elég borsos, félmillió dollár (nagyjából 115 millió forint!!!), viszont kétszemélyes, és van egy 55 literes csomagtartója is.