A Dual VVT-i motorral nem csak gyorsabb, de takarékosabb is az iQ , mint akár kisebb benzinmotorral, akár turbódízellel.
Az 1,33 literes motort már bevezette a Toyota az Aurisban, most pedig az alig három méteres apróságban is felbukkan, méghozzá stop-start rendszerrel kombinálva. Arról egyelőre hallgat a gyár, hogy a 101 lóerős motor milyen dinamikát kölcsönöz a városi törpének, de a motorleállító automatikának köszönhetően eddig ez tűnik a legtakarékosabb iQ kivitelnek. A gyáriak 4 liter/100 km-es átlagfogyasztást ígérnek vegyes ciklusban, ugyanannyit, amennyit a dízel változat országúti használatban produkál. Ráadásul a 113 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási adat is ígéretesen hangzik. Az új motorhoz az ötsebességes kézi váltó mellett fokozatmentes automata is rendelhető, amellyel 4,2 litere átlagfogyasztás, és 120 g/km szén-dioxid-kibocsátás adódik.
A legerősebb iQ változatot a Genfi Autószalonon állítják ki először, a forgalmazása pedig júliusban indul.