Bárkinek gyártaná villanyautóját a Magna-Steyr
A Genfben bemutatott Mila EV nevű elektromos autót nem magának fejlesztette a kanadai-osztrák cég, hanem jelenlegi, és leendő ügyfeleinek. Arra számítanak, hogy több autógyártó is lesz, amely ugyan piacra szeretne dobni egy-egy elektromos, vagy hibrid hajtású járművet, de az önálló fejlesztés költségeit nem szívesen vállalná. Ezek a cégek gyakorlatilag kész megoldást kaphatnak a Magna-Steyrtől: egy olyan kipróbált platformot, amelyhez már csak néhány karosszériaelemet és belső téri alkatrészt kell elkészíteni, hogy tökéletesen illeszkedjen az adott gyártó kínálatába.
A platform bemutatására szánt Mila EV egy négyméteres, ötajtós, viszonylag magas építésű kisautó, tisztán elektromos hajtással. A járművet egy 67 lóerős villanymotor mozgatja, amelyet Li-ion akkumulátorok látnak el a szükséges energiával. Az autó paraméterei nem igazán kiemelkedőek - a hatótávolsága 150 km körül van, és a gyorstöltés is két és fél órát vesz igénybe - de a fejlesztés még messze nemért véget a gyártó szerint. A tanulmányon néhány szokatlanabb műszaki megoldás is felbukkan, mint a napelemes üvegtető, vagy a visszapillantó tükröket kiváltó kamerák, amelyek valamelyest javítják az autó hatékonyságát.
A Mila EV fejlesztésénél természetesen figyelembe vették a gyárthatósággal kapcsolatos szempontokat is. A Magna-Steyr szakemberei szerint olyan gyártási eljárás áll a rendelkezésükre, amellyel egyetlen gyártósoron akár tucatnyi, telesen eltérő külsejű autó is készülhet egymás mellett. Így - feltéve, hogy sikerül elegendő ügyfelet szerezni - a Grazban működő üzemben akkor is kifizetődő lehet a villanyautók gyártása, ha egy-egy gyártó csupán évi néhány ezer autót rendel meg.
Már meg is kezdődtek a találgatások azzal kapcsolatban, hogy mely autógyártók érdeklődhetnek a Magna-Steyr villanyautó-platformja iránt. Egyes források szerint a BMW már most besegít a fejlesztésbe, de a lehetséges megrendelők közt emlegetik a Mercedest és a Fiatot is, nyilván mert mindkét gyártó szoros kapcsolatban áll a kanadai-osztrák céggel.