Megfizethető sportkocsin dolgozik a Bitter
A kis német cég eddig csak méregdrága, luxuskivitelű autókat készített a General Motors típusaiból, most azonban új piacra készülnek betörni: a Bitter Junior a Mazda MX-5 és az Opel GT közvetlen vetélytársa lehet.
Az autó neve először a Genfi Autószalon előzetes kiállítói listáján bukkant fel egy rövid időre, de hamarosan el is tűnt onnan: a Bitter csak a bő 120 ezer eurós Vero szedánt állította ki, amelyet az ausztrál Holden Statesman típusból alakítanak át. A cégvezető, Erich Bitter azonban elárulta, hogy egy nagyjából 25 ezer eurós - kb. 7,5 millió forintos - nyitott kétülésest takar a Junior típusjelzés. Az autót ezúttal is General Motors-technikára építik, bár azt nem tudni, milyen mértékben. Elképzelhető, hogy csupán a Pontiac Solstice /Saturn Sky/ Opel GT trió egy átiratáról van szó, kissé átalakított formatervvel és belső térrel, de az sem lehetetlen, hogy a Bitter csak a fontosabb főegységeket veszi át az Opeltől, és a karosszériát teljes egészében saját maga állítja elő.
A Bitter az 1970-es évek elején kezdett Opel alapú luxusszedánokat és kupékat gyártani a csődbe jutott Intermeccanica típusait alapul véve. 1973 és 1989 között alig ezer autót épített a cég, majd hosszú időre eltűnt a színről, míg 2003-ban újra fel nem bukkant egy Holden-alapokra épített kupéprototípussal, a CD2-essel. A valódi gyártás azonban csak 2007-ben, a Vero szedán bemutatása után indulhatott meg. Úgy tűnik azonban, hogy a Bitter szakít hagyományaival, és növelni próbálja gyártási számait: néhány száz helyett akár évi több tízezer autót is eladhatnak, ha a Junior elég vonzó lesz. A típus végleges, gyártásra kész változatát állítólag az őszi Frankfurti Autószalonon láthatjuk először.