A BMW bőven hagyott a kínálatában kihasználatlan kombinációkat - az Alpina új modellje például a 323d volna a müncheniek névadási szokásai szerint, ha gyártanának ilyet.
Lényegében a 123d négyhengeres, két turbós dízelmotorját házasította össze az Alpina a hármas karosszériájával, és alakította át a szokásos tuning-fogások alkalmazásával. A motorhoz alig nyúltak, igaz, a BMW két turbós, kétliteres négyhengerese a maga 204 lóerejével eleve a legerősebbek közé tartozik a kategóriában. Ehhez sikerült még tíz lóerőt hozzácsapni az Alpinánál, a maximális nyomaték pedig 400-ról 450 Nm-re nőtt. Így a négyhengeres dízel-hármas akár 6,9 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s tempót, és akár 245 km/h-val is haladhat. Ehhez képest az 5,4 literes átlagfogyasztás 100 kilométeren, és a 143 g/km-es széndioxid-kibocsátás kifejezetten barátságos eredmény.
A BMW részéről persze nem véletlen, hogy nem készíti el a 323d-t, hiszen ott a 325d azonos nyomatékkal, valamivel kisebb teljesítménnyel, nagyobb fogyasztással, nehezebb, hathengeres motorral, amit rövid úton kiütne a nyeregből. Az Alpina számára azonban épp ez teszi kifizetődővé a D3 Biturbo bemutatását: így olyan BMW-t kínálhatnak, amilyet még maga a gyártó sem.