A gyártási kapacitás csökkentésével, és a termelés átszervezésével próbál nyereséges maradni a Ford európai részlege.
Az amerikai anyacéggel ellentétben a Ford of Europe tavaly még pozitív pénzügyi mérleggel zárt, de az idén januárban és februárban több mint 15%-kal csökkentek az eladások, így veszélybe került az év végi profit. Válaszul elkezdik átszervezni a gyártást: egyfelől csökkentik az üzemekben a termelést: a spanyolországi Valenciában háromról kettőre csökkentik a műszakok számát, a németországi Saarlouisban pedig négynapos munkahetet vezetnek be. Várhatóan elbocsátások is lesznek, bár ezekről egyelőre keveset tudunk, hiszen még folynak a tárgyalások a szakszervezetekkel.
Emellett egyes típusok előállítását is elköltöztetik. Míg a Focus következő generációjának összes változata Saarlouisban készül majd, addig a C-Max gyártósorait Valenciába költöztetik, ahol eddig a Focus egyes változatait gyártották. Úgy néz ki, a Ford a túltermelés ellenére is kitart Romániában megvásárolt új üzeme - az egykori Oltcit gyár - mellett, sőt, egy új turbós benzinmotor gyártását készítik elő Craiovában.
Az európai Ford vezetése azt reméli, hogy ezekkel a lépésekkel ismét nyereséget termelhet a vállalat az év végére, sőt, később, ahogy a típusok átköltöztetése befejeződik, tovább nőhetnek a megtakarítások.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!