Aki emelt már meg olcsó alumínium keréktrácsát, az tudja: sokszor alig könnyebbek, mint az acélfelnik, így keveset javítanak az autók viselkedésén. A rugózatlan tömeg csökkentése viszont fontos az autógyárak számára, hiszen alapvetően ettől függ, hogy milyen kényelmes és jó útfekvésű egy-egy autó. Az amerikai Alcoa, a világ egyik legnagyobb felnigyártója erre a problémára keresett választ, és sikerült jelentősen csökkentenie az alumínium keréktárcsák súlyát.
A versenysportban, és a drágább tuningautókon persze már rég van megoldás a felnik súlyának csökkentésére: magnéziumból, vagy szálerősítésű műanyagból készítik ezeket az alkatrészeket. Ám ezek az egzotikus felnik igen drágák, így nagy szériás modelleken nem alkalmazhatók. Az Alcoa viszont elsősorban olcsóbb felniket állít elő hatalmas mennyiségben, és ahogy a méretek az aktuális divatnak megfelelően nőttek, úgy nőt a keréktárcsák tömege is. A gyártó mérnökei épp ezért nagyobb szilárdságú alumínium-ötvözetekkel kezdtek kísérletezni, amelyek ugyanakkor nem sokkal drágábbak, mint a szokásos, kevéssé ötvözött alumínium, amit korábban használtak. Végül egy, eddig leginkább a repülőgép-iparban használt ötvözettel érték el a kívánt eredményt: az erősebb anyagból készült felnik a keskenyebb merevítéseknek köszönhetően vagy 30%-kal lehetnek könnyebbek, mint hagyományos társaik. Az új anyag persze valamivel többe kerül, de egyfelől kevesebb is elég belőle, másfelől a gyártó abban reménykedik, hogy az autógyárak is belátják, érdekükben áll, hogy csökkentsék a rugózatlan tömegeket.
Az első ilyen, nagy szilárdságú anyagból készült alufelnikkel a Chevrolet Volt szériaváltozatán találkozhat a közönség, de később várhatóan más gyártók típusain is felbukkan majd.