Nem gond, ha ritkán jár a komp, vagy velencei városnézést tervez az idegenvezető: az AmphiCoach GTS-1 a vízben is otthonosan mozog.
Tucatnyian próbálkoztak már úszóképes autók építésével, több-kevesebb sikerrel, de ez az első eset, hogy az ötletet egy autóbuszon alkalmazzák. A máltai építésű AmphiCoach az övvonal felett szokásos autóbusznak látszik - a vízbe merülve nem is nagyon látszik a különbség - alul viszont lapos, ladikforma hajótestet alakítottak ki, feltűnően apró kerekekkel, amelyek a vízben kis ellenállást fejtenek ki. A hajótesttől és a hajtást biztosító propellerektől eltekintve a GTS-1 szokványos, bár korszerű busz-alkatrészek köré épül. A váz és a hajtáslánc is olasz eredetű, az előbbit az Irisbus, az utóbbit az Iveco szállítja. A képeken még csak a prototípusok láthatók, de a gyártást már az idén be szeretné indítani a cég. Állítólag már most is 12 biztos megrendelésük van az úszóképes buszra, és további 50 példányról folynak tárgyalások.
Az úszóképes személyautók sikerét elsősorban az áruk akadályozta, hisz általában többször annyiba kerültek, mint egy hasonló képességekkel rendelkező átlagautó. Az AmphiCoach sem olcsó - 280 ezer angol fontot, azaz átszámítva kb. 88 millió forintot kérnek érte - de a legdrágább turistabuszokhoz képest nem olyan nagy az árkülönbség, és valószínű, hogy a különleges felhasználási lehetőségek miatt komoly érdeklődésre lehet számítani. Így elképzelhető, hogy a kétéltű autó sokszor megbukott koncepcióját végül épp egy autóbusz viszi majd sikerre.