Úgy néz ki, áprilistól a magyar autópálya-hálózat egyes szakaszain hamarosan tilos lesz egymást előzniük a teherautóknak. Egyelőre összesen 118 kilométernyi útszakaszon léphet életbe a korlátozás, de ha a tapasztalatok kedvezőek lesznek, a tilalom kibővítésére is számítani lehet.
Autós szemmel kevés dühítőbb jelenség létezik, mint amikor egymást előzik a teherautók, sokszor csupán 1-2 km/h sebességkülönbséggel, az útpályát teljes szélességében lefoglalva, a személyautók számára megengedett sebességnél sokszor 30-40 km/h-val lassabban haladva. Ilyenkor sok esetben hosszú autósorok alakulnak ki a két teherautó mögött, ami jelentős balesetveszélyt rejt magában. A jelenség oka a korszerű teherjárművekbe épített sebességkorlátozó szerkezetek eltérő beállításában keresendő: a sofőrök általában a lehetséges maximális sebesség elérésére törekszenek, de ez járművenként néhány km/h-s eltérést mutathat.
Eddig az itthoni autópályákon semmi nem korlátozta az efféle előzéseket, de úgy néz ki, lassan hivatalos körökben is felfigyelnek a jelenségre. A Népszabadság értesülései szerint áprilistól több autópálya-szakaszon is megtiltják a 3,5 tonnánál nagyobb teherjárművek előzését: az M1-esen 67, az M3-ason 33, az M7-esen 18 kilométeres szakaszon léphet életbe a korlátozás. Ezt a lépést állítólag egyfajta kísérletnek szánják: ha beigazolódik, hogy a tiltótáblák hatására egyenletesebbé válik az autópályák forgalma, akkor később ki is terjeszthetik az intézkedést. Úgy néz ki, az előzési tilalom ellen a fuvarozók érdekvédelmi szervezetei sem tiltakoznának, feltéve, hogy ésszerű keretek közt marad.