Új, globálisan eladható modell veszi át az európai Mondeo és az amerikai Fusion szedánok helyét a Ford kínálatában.
A Ford európai és amerikai részlege az első generációs Mondeo óta, amelyet Észak-Amerikában is forgalmaztak Contour néven, külön fejlesztette középkategóriás járműveit. Míg a jelenlegi Mondeo a Kölnben kifejlesztett EUCD padlólemezre épül, addig az Amerikában forgalmazott Fusion szedán lényegében egy átfazonírozott első generációs Mazda6-os. A Ford most a két modellt egyetlen autóval szeretné felváltani, amelyet kisebb változtatásokkal próbálnak majd meg mindkét piacon eladhatóvá tenni. A tervezést a jelenlegi Mondeo padlólemezének felhasználásával kezdték meg, de nem Európában, hanem a Ford észak-amerikai főhadiszállásán, Dearbornban. A vállalat fejlesztésért felelős alelnöke, Joe Bakaj szerint mindez persze nem jelenti azt, hogy ne vennék figyelembe az összes potenciális piac igényeit - a tervezőcsapatba állítólag az európai, délkelet-ázsiai és kínai Ford részlegek is delegáltak mérnököket -, de igyekeznek a munkát egyenletesen elosztani az egyes részlegek között.
Globális modellek tervezésével persze korábban is próbálkozott a Ford, de ezek a törekvések eddig nem hoztak átütő sikert, épp az európai és az amerikai piac elvárásai közti jelentős különbségek miatt. Az 1990-es években az amerikai Mondeo-klón, a Contour csúfos bukást hozott, viszont az ezredforduló környékén az első generációs Focus Észak-Amerikában is jól fogyott. Most azonban a teljes modellpalettát megpróbálják egységesíteni: az első lépés a Fiesta nemzetközi bevezetése lesz, de a harmadik generációs Focusra is hasonló sors vár. Ezeket a kisebb modelleket a kölni központban tervezik, és később teszik alkalmassá az amerikai bevezetésre, ám úgy néz ki, a nagyobb modelleknél, ahol egyértelműen Észak-Amerika a jelentősebb piac, Dearborn veszi át a vezető szerepet a jövőben.
A kérdés elsősorban az, hogy a Ford tervezői mennyire lesznek képesek megfelelni az összes piac elvárásainak. A pénzügyi szempontból egyértelműen kedvező egységesítési törekvések ugyanis könnyen visszaüthetnek, olyan típusokat eredményezve, amelyek mindkét nagy piacon csak a másodhegedűs szerepét játszhatják.