Hülye svéd vicc, vagy merész kínálatbővítés? Március utolsó napján kiderül.
A lapra szerelhető bútorok úttörője, a tegeződés fellegvára, az Ikea egy autószerű, lepelbe burkolt tárgyat mutogat francia leányvállalatának honlapján. A Leko fantázianevű micsodát a szokásos Ikea-sablonok szerint tálalják: a tervezőként bemutatott Cristophe Grozs ecseteli a koncepció erényeit. A moduláris felépítésű jármű állítólag kiválóan variálható, kombiként és kabrióként egyaránt használható, szállítható vele a legtöbb Ikea bútor, és elképesztően takarékos. Ez utóbbi tulajdonsága miatt a World Wildlife Fund (WWF) franciaországi képviselete is támogatta a projektet.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a cikk blogposztján !
Első látásra talán ostoba tréfára gondolnánk - végül is közel van április elseje - de a tálalás túl komoly. Nyilván az sem véletlen, hogy épp Franciaországban bukkant fel az Ikea első autója. Az az érzésünk, a svéd vállalat vagy a franciáknál gyártatja a járművet, vagy ami még valószínűbb, egy elsősorban ezen a piacon eladható négykerekűt, például egy mopedautót rejtett a lepel alá. A kisautó mögött persze gyártókapacitással, és megfelelő tapasztalatokkal rendelkező vállalatnak kell állnia, de kevéssé valószínű, hogy a nagy nemzetközi gyártók valamelyike képes lett volna titokban tartani egy efféle megállapodást. Valószínűbb, hogy egy, az Aixam-Megához hasonló kis francia vállalkozás, esetleg egy kínai autógyár szerződött az Ikeával.
Akármi is az igazság, egy héten belül kiderül, ahogy az is, számíthatunk-e a Leko megjelenésére másutt is, vagy csak a francia piacon kívánják bevetni.