Az KGST egyetlen nagyobb mennyiségben gyártott sportkocsijának szellemét próbálják megidézni az új sportkocsival Heinz Melkus utódai.
A korszerű RS2000-esről még 2006-ban hallhattunk először , aztán hosszú csend következett, amely - mint a napokban kiderült - kemény munkával telt. Mostanra néhány számítógéppel generált képet is láthatunk a véglegesnek szánt autóról, amellyel láthatóan igyekeztek a Wartburg-motoros RS1000-esnek emléket állítani. megmaradt a jellegzetes, hullámzó forma, a csúcsára állított háromszög alakú hátsó oldalablakok és a sirányszárny-ajtók, de a műanyag idomok alatt persze már nem keletnémet technika rejtőzik. Úgy tudjuk, egy 1,8 literes, feltöltős négyhengeres motor kerül az alig egy tonnás RS2000-esbe: az alapkivitelbe 150 és 200 lóerő közti teljesítménnyel, de később várható egy 300 lóerős kivitel is.
Az eredeti Melkusból csupán 101 példány készült, és az utódmodell sem lesz sokkal gyakoribb: a tervek szerint évente legfeljebb 25 példány készül majd, igaz, a 100 ezer euró feletti árat figyelembe véve nagyobb keresletre nem is igen számíthat az apró autóépítő üzem. A végleges RS2000-est várhatóan az idei Frankfurti Autószalonon láthatja a nagyközönség, és úgy tudjuk, még az idén el szeretnék készíteni az első nyolc szériapéldányt is.