Úgy néz ki, már csak a japán autógyárak tartják életben a nemzetközinek hirdetett rendezvényt, mivel tucatnyi nagy autógyártó jelentette be, hogy az idén nem állít ki Tokióban.
A páratlan években, október tájékán megrendezett Tokyo Motor Show csak azért nem marad el az idén, mert a japán autógyárak, és még néhány környékbeli gyártó, például a Hyundai kitart mellette. Ugyanakkor egyre hosszabb azoknak a kiállítóknak a listája, amelyek távol maradnak: eddig a GM, a Ford, a Chrysler, a Mercedes, a BMW, az Audi, a VW, a Renault, a Volvo, a Jaguar és a Land Rover is visszavonulót fújt, egyértelműen a gazdasági helyzetre hivatkozva. Ráadásul valószínű, hogy a japán gyártók is kevesebb új tanulmányt és szériamodellt visznek Tokióba, mint korábban: a megszokott hat-hét újdonság helyett jó, ha két-három premier jut majd egy-egy nagyobb helyi vállalatra.
A jelenség nem igazán meglepő: már az év elején, Detroitban is több volt a távolmaradó piaci szereplő, mint bármikor korábban, de Tokió eddig a legzsúfoltabb autószalonok közé tartozott. Úgy néz ki, már csak a legnagyobb autószalonokat - a tavaszi Genfit és az őszi, a páratlan években Frankfurtban, a párosakban Párizsban megrendezett kiállítást - nem érinti igazán a válság: ezek azok a rendezvények, amelyeken presztízs-okokból gyakorlatilag kötelező a megjelenés, függetlenül a gazdasági nehézségektől.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!