Mercedes F-CELL: biciklikerék és űrtechnika

2009.03.25. 15:27

A Stuttgartban tanuló gyakornokok munkája a Daimler AG. múltját és jövőjét egyesítő, vizet pöfögő jármű.

A feladat egy üzemanyacellás roadster megépítése volt, és a célt teljesítették is a tervezéssel megbízott gyakornokok, bár nem pont úgy, ahogy gondolnánk. Az F1-es autókéra emlékeztető ultrakönnyű, kétszemélyes, karbonszálas műanyagból készített kapszula hátuljába került a hajtáslánc, amely egy 1,64 lóerős villanymotorból, és az azt tápláló, hidrogénnel üzemelő üzemanyagcellából áll. Ennek megfelelően az autó végsebessége csupán 25 km/h - valószínűleg innen az ötlet, hogy az első Benz autó, a Patent Motor Wagen küllős kerekeit kapja meg. A szupertiszta kétüléses tehát csigalassú, viszont a hatótávolsága legalább autóhoz méltó: egy feltöltéssel akár 350 kilométert is megtehet.

Az F-CELL persze inkább tekinthető egyfajta ötlethalmaznak, amelyből a Mercedes tervezői később könnyedén meríthetnek, mint akár igazi tanulmányautónak. Ugyanakkor vannak olyan pesszimista vélemények, amelyek szerint pontosan ez a közlekedés jövője, ha egyszer kifogynak a fosszilis energiahordozók.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.