Olcsón fenntartható, nem szennyezi a környezetet, praktikus, gyors, sokat megy egy feltöltéssel és még szép is - kár, hogy még csak ígéret.
Ahogy a márkát bevezető Roadster , a Model S is tisztán villamos üzemű jármű, méghozzá olyan paraméterekkel, amilyenekkel még a nagy nemzetközi autógyártók elektromos prototípusai sem rendelkeznek. A legmeglepőbb, hogy a legnagyobb, 8000 cellás Li-ion akkumulátorral az autó hatótávolsága elérheti a 300 mérföldet, azaz a 482 kilométert, de a kisebb akkumulátor is elegendő 257 kilométerre. Ráadásul az akkumulátorok könnyen cserélhetők, és a Tesla azt tervezi, hogy a nagyobb kapacitású csomag bérelhető is lesz, így ha valaki a kisebbet vásárolja meg, akkor sincs akadálya a hosszabb utazásoknak. Azt egyelőre pontosan nem tudták megmondani, hogy egy új akkumulátor mennyibe kerül, de a Tesla igazgatója szerint 5000 dollárnál - átszámítva 1,1 millió forintnál - biztosan nem lesz drágább. A villanyautók legnagyobb hátrányát, a hosszú töltési időt egyelőre nem tudták kiküszöbölni a Teslánál sem: 220 voltos csatlakozásról négy óra alatt tölthető fel az akkumulátorcsomag - az adat valószínűleg a kisebb kapacitású változatra vonatkozik -, bár a tervezők szerint akár 45 perc is elég lehet, hogy a lemerült autó ismét elindulhasson.
Az az érzésünk, ha a Model S sikere a formaterven múlna, a Teslának nyert ügye lenne. Az arányaiban leginkább a Jaguar XF-et idéző karosszéria szép és sportosan agresszív. A forma nem hazudik, a Model S-sel tényleg lehet sportosan közlekedni. Akár 5,6 másodperc alatt felgyorsulhat 96 km/h-s sebességre, igaz, az elektromos hajtáslánc korlátai miatt a végsebessége csupán 193 km/h.
A Model S a gyáriak szerint használati értékben nagyjából megfelel egy szokványos családi szedánnak. Öt felnőtt számára kényelmes, sőt, a csomagtérben kialakítottak két kicsi ülést, amelyeken a menetiránynak háttal két gyermek is szállítható. A Teslánál láthatóan igyekeztek minél több kényelmi berendezést bezsúfolni az autóba, így többek közt teljes értékű, gyors mobilinternet és műholdas rádió is található benne. A tervezők szerint később lesz összkerékhajtású változat, és már dolgoznak a jobbkormányos kivitelen is.
A világ talán első, jól használható elektromos járművének egyetlen komoly hibája van: egyelőre nem sokkal több puszta ígéretnél, hiszen a gyártás csak évek múlva indulhat be. A Teslánál egyelőre abban bíznak, hogy 2011 második felében elkezdődhet a gyártás, bár a Roadster esetében tapasztalt csúszásokból kiindulva az is elképzelhető, hogy csak 2012-re készülnek el az első szériapéldányok. A tervek szerit a Model S alapára 49900 dollár ( kb. 11 millió forint) lesz a 7500 dolláros állami támogatással együtt, és évente mintegy 20 ezer példány eladásával számolnak a Teslánál.