A BMW-nél állítólag megtalálták a módját, hogy saját négyhengeres dízelmotorjukat építsék a Mini orrába.
A 120d, a 320d és a 123d típusokból ismert kétliteres négyhengerest eredetileg hosszanti beépítésre, kifejezetten a BMW hátsókerék-hajtású modelljeihez tervezték, de a legújabb hírek szerint ennek kellenére megtalálták a módját, hogy hogyan paszírozzák be a Mini szűkös motorházába. A kétliteres négyhengeresből egyelőre egy 150 lóerős változatot tesztelnek a fronthajtású Miniben, méghozzá automata váltóval, de a szériagyártású változatokba a motor erősebb változatai is bekerülhetnek - egyesek szerint az ikerturbós, 204 lóerős kivitelt is beépíthetik a Minibe - és nyilván keresnek megoldást a kézi váltó beépítésére is.
Úgy tudjuk, a nullszéria gyártása már az idén májusban megkezdődhet Münchenben, egy kísérleti gyártósoron, de az erősebb dízel-Minik bemutatóját csak 2010 tavaszára tervezi a BMW - talán a jövő évi Genfi Autószalonon már kiállítják az új modellváltozatokat. A Mini jelenleg is kínál egy dízelmotoros típust, a Cooper D-t, ennek az 1,6 literes, 110 lóerős motorját azonban a Peugeot szállítja a BMW-nek.