Rick Wagoner alkalmatlansága már évek óta beszédtéma, de csak az Egyesült Államok elnökének nyomására távozik a General Motors éléről.
A vezetőváltást gyakorlatilag a GM-nek nyújtandó további állami segítség feltételeként szabta a kormányzat, és a számok tükrében érthető is a döntésük. Wagoner irányítása alatt már a válság kirobbanása előtt mély krízisbe került a General Motors: 2000 óta 95%-kal zuhant a vállalat értéke, és 2004 óta mintegy 82 milliárd dollár veszteséget termelt, úgy, hogy az amerikai részleg gyakorlatilag semmiféle jelét nem mutatta az erősödésnek az elmúlt öt évben. Wagoner helye eközben mindvégig biztosnak tűnt, és többször is úgy nyilatkozott, hogy ő a legmegfelelőbb ember a GM vezetésére.
A GM élére persze olyan ember kell, aki ismeri a vállalat belső működését, és sikerrel vezényelheti az átszervezéseket, illetve az állami segélyek hatékony elköltését, így Wagoner helyét a jelenleg ügyvezető igazgatóként tevékenykedő Fritz Henderson veszi át. A vezetőcserével megnyílik annak a lehetősége, hogy a General Motors további állami segélyeket kapjon. Barack Obama ígéretet is tett rá, hogy kisegíti a bajban levő detroiti autógyártókat, de az kérdéses, hogy a GM-nek valóban kiutalják-e az igényelt 16,6 milliárdot.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!