Laurens van den Acker helyét Ikuo Maeda veszi át a Mazda formatervezési részlegének élén. A személycsere pontos oka egyelőre ismeretlen, de sokan a Mazda tulajdonosi szerkezetének megváltozását sejtik a háttérben.
Az új, japán főtervező hűséges Mazda-alkalmazott: 1982-ben került a céghez, és 2000 óta dolgozik a formatervezési részlegnél. Egyebek közt ő irányította az RX-8 és a legújabb Mazda2 formaterveinek elkészítését is, így nem valószínű, hogy a japán gyártó jellegzetes stílusát alapjaiban változtatná meg. Maeda kinevezésének valószínűleg nem is az az oka, hogy a cégvezetés ne lett volna megelégedve az előző vezető tervező, van den Acker munkájával, de miután a Ford eladta Mazda részvényeinek nagy részét, és ezzel ismét japán irányítás alá került a Mazda, az új igazgatók nyilván szívesebben dolgoznak együtt egy japán szakemberrel.
A Mazdánál az évtized eleje óta fektetnek igazán nagy hangsúlyt a formatervezésre. Korábban - néhány kivételtől eltekintve, mint az MX-5, az RX-7 vagy a Xedos sorozat - jobbára dögunalmas, bár megbízható tucatautók kerültek ki a cégtől, de a Mazda6-os első generációjával hirtelen a divatteremtő márkák közé ugrott a Mazda. Az utóbbi években ráadásul minden vetélytársánál több egyedi formatanulmányt mutatott be, nyilvánvalóan azzal a céllal, hogy kiderülhessen, hogyan reagál az új ötletekre a közönség. A Nagare koncepcióval megkezdett sorozat azonban nagyrészt ven den Acker ötleteire épült, így egyelőre kérdéses, hogy az új, japán főtervező irányítása alatt folytatódik-e az ötletparádé.