Hosszas kiszivárogtató kampány után elkészült a két BMW szabadidő-autó sportváltozata. Az igazi szenzáció az M divízió új, ikerturbós V8-as motorja, de a két hobbiterepjáró többi részletét is alaposan átdolgozták.
Az új sportmotor szakít a BMW hagyományaival. Nem nagy fordulatszámú, a határokig kihegyezett szívómotor: a 4,4 literes V8-ast két turbófeltöltő látja el maximum 1,5 bar túlnyomású levegővel. A szokványos elrendezés helyett a motor szívóoldala kívülre, a kipufogóoldal a turbófeltöltőkkel és a katalizátorokkal együtt a hengersorok közé került. A megoldás a BMW szerint rövidebb, és kisebb belső ellenállású szívó- és kipufogórendszert, illetve gyorsabban reagáló feltöltőrendszert eredményez. A motor 555 lóerő leadására képes 6000-es percenkénti fordulatszám mellett, és 677 Nm-es csúcsnyomatéka szinte a teljes hasznos fordulatszám-tartományban - 1500 és 5650 között - rendelkezésre áll.
A biturbó nyolchengerest hatsebességes, kézzel is kapcsolható automata váltóval párosítják a két M terepjáróban, de az olajkavargatás mellett is marad épp elég teljesítmény, hogy az X5-öst és az X6-ost a kategória leggyorsabb típusai közé emelje. Mindkét modell 4,5 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót, és könnyedén túlszárnyalná a 250 km/h-t, ha az elektronika nem akadályozná a további gyorsulást. Ilyen súlyos és erős autókat - ráadásul úgy, hogy még élvezet is legyen vezetni - persze nem egyszerű feladat minden helyzetben stabillá tenni, de a BMW mindent bevetett, hogy sikerüljön. Az xDrive összkerék-hajtást és a kikapcsolható menetstabilizáló programot aktív lengéscsillapítással és kanyarstabilizátorokkal egészítették ki, hátul pedig szintszabályzós légrugózást alkalmaztak. A kerekek is sportkocsikhoz illő méretűek: 20 hüvelykes alufelnikből és elöl 275/40-es, hátul pedig 315/35-ös gumiabroncsokból állnak. A fékrendszert is alaposan átdolgozták, elöl 395 mm-es féktárcsákat és négydugattyús, fix féknyergeket, hátul pedig 385 mm átmérőjű tárcsákat és úszó ágyazású féknyergeket kap a két monstrum.
Képességeikhez mérten az X5 M és az X6 M modellek nem különösebben látványosak. A túlméretezett felniken, a négy kipufogóvégen és az óriási legbeömlőkkel ellátott első lökhárítókon kívül nincsen túl sok jele, hogy a hobbiterepjárók legerősebb változatait látjuk. Belül is inkább elegánsak, mint sportosak. Igaz, vannak jó oldaltartású sportülések, és néhány fém díszbetét, de a BMW nem hivalkodik a brutális teljesítménnyel, inkább csak jelzi, hogy bármikor rendelkezésre áll.
A BMW mérnökeinek nem volt egyszerű dolguk: olyan sport-terepjárókat kellett készíteniük, amelyek meg tudják szorongatni a Porsche Cayenne legerősebb változatait, vagy épp a Mercedes ML63 AMG-t. Egyelőre úgy tűnik, korrektül elvégezték a feladatot, az X5 és az X6 M változatai villámgyorsak, visszafogottak, ugyanakkor méreteiknél fogva elég fenyegetőek, hogy a potenciális vásárlók hamar megkedveljék mindkettőt.