Összesen 9,9 milliárd dollárnyi adósságot cseréltek Ford részvényekre az autógyártó hitelezői, így a gyártó 38%-kal csökkentette tartozásait. A cégvezetés szerint ezzel ismét újabb lépést tettek a hosszú távú túlélés biztosítása irányába.
Az adósságcsökkentés egyik fontos eredménye, hogy éves szinten mintegy félmilliárd dollárral csökken a Ford hiteltörlesztése, bár azt az autógyártónál sem gondolják, hogy ez önmagában elég lenne a problémák megoldásához. A Ford vezetése szerint az idén még biztosan jelentős veszteséget hoz a cég működése, de egyelőre úgy tűnik, a gyártó fedezni tudja a kiadásait külső segítség nélkül is, azaz messze jobb helyzetben van, mint akár a General Motors, akár a Chrysler. Elemzők szerint ugyanakkor a Ford számára is lényeges, hogy a két konkurens detroiti vállalatóriás fennmaradjon, hiszen ha valamelyik beszüntetné a működését, könnyedén magával ránthatná a helyi alkatrész-beszállítókat is, amelyektől azonban a Ford is függ. Ha ez a forgatókönyv valósulna meg, akkor alighanem a Fordnak is állami hitelekért kellene folyamodnia.
A piac pozitívan reagált a Ford hitelcsökkentési erőfeszítéseire: a cég részvényeinek árfolyama 15%-kal nőtt, ami manapság igazán ritka eseménynek számít az amerikai autógyártók esetében.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!