Sokáig bizonytalan volt, hogy a BMW egyáltalán készít-e a V12-es kivitelt az új hetesből, de úgy néz ki, a presztízs megköveteli, hogy ne adjanak lejjebb a hengerszámból.
Az új 760-as azonban nem a korábban használt tizenkét hengeres szívómotort kapja. A hatliteres V12-es hatékonyságát is viszonylag alacsony nyomású turbófeltöltőkkel - szám szerint kettővel - javították, így jóval erősebb, és kevesebbet is fogyaszt, mint közvetlen elődje. Csúcsteljesítménye 445-ről 536 lóerőre, maximális nyomatéka 600-ról 750 Nm-re emelkedett, de ami még lényegesebb, hogy ez utóbbi réték már 1500-as percenkénti fordulatszámtól folyamatosan rendelkezésre áll. A csúcsmotorhoz ráadásul a ZF vadiúj, nyolcsebességes automata sebességváltója jár, amely állítólag érezhetően jobb hatásfokú, mint a korábbi hatsebességes. A turbós 12 hengeres számára a hetes BMW hatalmas karosszériájának mozgatása sem jelent igazán nagy kihívást. Erre utal legalábbis, hogy a 760i 4,6 másodpec alatt gyorsulhat fel álló helyzetből 100 km/h-ra, de kíméletesen hajtva, vegyes ciklusban megelégszik 13 liter benzinnel 100 kilométeren.
A luxusautók között régóta tart a számháború: hengerekből, lóerőkből, váltófokozatokból minél több kell, még ha műszakilag indokolatlan is, hisz ez adja egy luxusmodell presztízsét. A BMW eddig némi lemaradásban volt, hiszen a Lexus nyolcsebességes váltóval, a Mercedes pedig 517 lóerős V12-es turbómotorral motorral kínálta saját csúcsmodelljét, de most ismét az élre tört a megalománia-versenyben egy-két hónapra vagy évre - míg az Audi, a Lexus vagy a Mercedes ismét túl nem licitálja.