Ha a kínai tervezők furcsaságban próbálták felülmúlni külhoni vetélytársaikat, az e301-essel sikerült.
Az új tanulmány különféle kategóriák látszólag esetleges keveréke: hatalmas kerekei komoly terepjáró képességeket sejtetnek, az arányai halványan sportkocsi-szerűek, jobbról csapott hátú, balról lépcsős hátú. Ezzel azonban nem értek véget az érdekességek. Mindkét ajtaja alul is üvegezett, és felfelé nyílik, két részletben. Az összkép azonban cseppet sem zilált, vagy diszharmonikus, igaz, nem is látszik úgy, mintha az autónak valaha bármi köze is lenne bármilyen szériagyártmányhoz. Csupán fantázia, nem több, amelyből később ötleteket meríthetnek a sorozatgyártású modellek tervezői.
Az e301-es szokatlan formáival együtt sem lesz feltétlenül a Shanghai Auto Show középpontja: a kínai autógyárak az idén minden eddiginél több új típust - köztük számos tanulmányautót - ígérnek, és valószínű, hogy a nagy nemzetközi gyártók is előrukkolnak jó néhány újdonsággal.