Különösen a GM-et és a Fordot érintheti a kereslet csökkenése. Az Autopolis felmérése szerint - ha folytatódik a ma jellemző trend - az 1999-es 15,1 millióról 2004-re 13,4 millióra csökkenhet az Európában eladott új autók száma. A piac szereplői közül jelenleg a Ford és a GM áll a legrosszabbul. Mindkét gyártó lemaradt egy lépéssel a dízel-divatról, és az egyre népszerűbb buszlimuzin-piacot sem aknázták ki a lehetőségeiknek megfelelően. A Ford modelleinek egy igen nagy része legalábbis felújításra szorul, nem is beszélve az elmúlt évtizedben elszenvedett hatalmas presztizsvesztésről, míg a GM minőségi problémákkal, és húzótípusainak népszerűtlenségével küzd. A felzárkózás a jelenlegi sikerkovácsokhoz, amilyen a Volkswagen, a Renault, vagy a PSA csoport, még évekbe telik (optimisták szerint akár 2005-re formába lendülhet a Ford), ám addig a konkurencia sem alszik...
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)