Valószínűleg a Sanghaji Autószalon egyik legmeglepőbb kiállítási tárgya a Great Wall Motors tanulmányautója, de nem mondanánk, hogy pont a szépsége miatt.
Az arányaiban szokványos hobbiterepjárókra emlékeztető autót láthatóan megpróbálták érdekessé tenni a kínai tervezők, és ez végső soron sikerült is, bár európai szemmel nézve inkább ügyetlenségével, mint szépségével tűnik ki a tömegből a H7. Az ajtók oldalába visszahajló oldalablak-sáv akár praktikus ötletként is értékelhető - végül is könnyebb úgy parkolni, ha a sofőr látja a járdaszegélyt - de a hűtőmaszkot helyettesítő vaskos krómkeretre nincs jobb szavunk: egyszerűen rémes. Olyan, mintha utólag került volna a tervekbe, az autó többi vonalához egyáltalán nem szervül sehogyan, viszont olyan talmi csillogást kölcsönöz az autónak, amilyet legfeljebb olcsó játékokon lát az ember.
A feleslegesen feltűnősködő részleteket levetkőzve a H7 akár pofás szériamodell is lehetne, és úgy hallottuk, ilyesmi tervei vannak vele a gyártónak is. A benne rejtőző technika mindenesetre már bizonyított a Great Wall szériamodelljeiben is: összkerék-hajtáson, és hatsebességes automata váltón keresztül egy 3 literes V6-os mozgatja a nagy termetű hobbiterepjárót, akár 225 km/h-s sebességgel.
A Great Wall elsősorban alvázas pick-upjaival és terepjáróival alapozta meg a hírnevét Kínában, de eddig nemigen próbáltak önálló formaterveket bevetni, inkább a konkurenciát másolták, hiszen ennek láthatóan nincs különösebb következménye a távol-keleti országban. Most azonban úgy néz ki, saját maguk is elkezdtek tervezni, ami láthatóan nem is olyan egyszerű feladat: ahogy ezt korábban a japán és a koreai gyártók esetében is láttuk, akár évtizedekig is eltarthat, mire külső segítség nélkül sikerül összehozni egy-egy jobb formát.