Bemutatták az egységes villanyautó-csatlakozót
Az autókkal aligha ismétlődhet meg az, ami a mobiltelefonok esetében évekig problémát jelentett, hogy minden gyártó saját töltőszabvánnyal dolgozott. A gyártók egy jelentős része ugyanis megegyezett egy egységes szabványban: ha lesznek villanykutak az elektromos autók számára, nagy valószínűséggel ez az egyféle csatlakozás jó lesz bármelyik autóhoz.
A gyors töltést is lehetővé tevő csatlakozó, amelyet Hannoverben mutattak be a hét elején, három érintkezős, 400 voltos, és már most igen széles támogatóbázist tudhat maga mögött. A VW, a Ford, a GM, a Fiat, a Toyota és a Mitsubishi biztosan ezt használja majd saját elektromos és tölthető hibrid járművein, de számos európai energiaszolgáltató - így a német E.on és RWE, a svéd Wattenfall, a francia EDF, az olasz Enel és a spanyol Endesa - is csatlakozott a kezdeményezéshez.
Később valószínűleg más gyártók is belépnek a konzorciumba, hiszen mindenkinek közös érdeke, hogy a benzinkutakhoz hasonlóan a nyilvános elektromos töltőállomások is szabványos módon kapcsolódjanak az azokat használó autókhoz. Csak így képzelhető el, hogy ezek a járművek, amelyeknek a fejlesztésére már most sok milliárd eurót, dollárt és jent költöttek, elterjedhessenek, és valamit visszahozzanak az elképesztő fejlesztési költségekből.