A Genfi Autószalon kapcsán ismerkedhettünk meg a Ferrari új modelljével, az 599XX-szel. A kocsit eddig mindössze egyetlen fotón csodálhattuk meg, de tegnap egy egész sorozat gyári fotó került fel az internetre, melyeken az autót végre minden szögből láthatjuk.
Az 599XX egy technológiai laboratórium, mely az utcaitól a Forma 1-es Ferrariig minden modellből a legmodernebb, legfejlettebb technológiákat vonultatja fel, sőt sok olyan alkotóeleme is van, mely ebben a modellben jelenik meg először.
Az autó az 599 GTB Fiorano alapjaira épül, de sokkal extrémebb, kifejezetten versenypályára tervezték. Motorja a módosításoknak köszönhetően 700 lóerős, maximális teljesítményét 9000-es fordulaton adja le. A motor azonban nem csak erősebb, könnyebb is lett, ez elsősorban az új főtengelynek köszönhető. A motorhoz tartozó szekvenciális váltónak mindössze 60 milliszekundumra van szüksége a váltásokhoz.
Az 599XX aerodinamikai csomagját sokáig finomították a szélcsatornában, a kísérleteknek hála az autó 200 km/h-nál 280, 300 km/h-nál 630 kg leszorítóerőt produkál. Nem versenyautónak, de kifejezetten versenypályára tervezték az új Ferrarit, mely nemcsak az új technológiák miatt érdekes, hanem azért is, mert rettenetesen gyors. A Ferrari saját tesztpályáján, a Fioranón 1:17 alatt ért körbe. Ilyen időt utcai autó még soha nem futott, példának okáért az Enzo 1:24,9 másodperc alatt teljesített egy teljes kört.