A Daimler megszabadul maradék Chrysler-részvényeitől, és elengedi egykori amerikai leányvállalata utolsó tartozásait, így a két vállalat között minden kapcsolatnak vége.
A DaimlerChrysler csoportot még 2007 augusztusában oszlatták fel, akkor adta el a Daimler a Chrysler 80,1%-át az amerikai Cerberus Capitalnak. A maradék 19,9%-nyi részvényt azonban mostanáig igyekeztek eladni, és adtak 1,5 milliárd dollárnyi kölcsönt is a saját lábára álló Chryslernek. Mostanra azonban elszállt minden remény arra nézve, hogy a Chrysler részvények még bármiféle értéket képviselhetnek a jövőben, ahogy a hitelt sem volna képes visszafizetni a legkisebb detroiti gyártó. Így a cégek megállapodtak, hogy a Daimler lemond a részvényekről, leírja a kölcsönt, és 2011-ig évi 200 millió dollárt fizet be a Chrysler nyugdíjalapjába - cserébe a németek gyakorlatilag mentesülnek minden felelősség alól az amerikai céggel kapcsolatban, így valóban múlt időbe kerülhetnek a két cég rossz emlékű közös évei.
A Chrysler elvileg csupán napokra van a csődtől - csak a hó végéig kapnak pénzt az államtól, ha nem tudnak megegyezni egy partnerrel, amely segít a cég versenyképességének megőrzésében - de az utóbbi napokban olyan hírek kaptak szárnyra, amelyek szerint sikerült megegyezésre jutni a kanadai szakszervezetekkel, így elhárult az egyik legfontosabb akadály a Fiat-Chrysler házasság útjából.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!