G-Power M6: a leggyorsabb BMW kupé

2009.04.30. 14:10

A német BMW specialista újabb autót tett hajmeresztően gyorssá: az M6 Hurricane CS elvben 370 km/h-val is száguldhat.

A technika csaknem ugyanaz, mint amit a világ leggyorsabb utcai szedánjaként ismert Hurricane M5 RS-be építenek, csakhogy ezúttal az M6 kupé képezi az alapot. Az ötliteres, eredetileg 507 lóerős BMW V10-est alaposan átépítették és kapott két turbófeltöltőt, így a teljesítménye 750 lóerőre, a csúcsnyomatéka pedig 800 Nm-re emelkedett. Ráadásul az eredeti M6-os tömegéből is sikerült lefaragni vagy 50 kilogrammot, olyan trükkökkel, mint a titán kipufogórendszer, vagy a karbonszálas héjú ülések. Az eredmény hajmeresztő gyorsulási képesség: a 100 km/h-ra 4,4, 200-ra 9,6, 300-ra 26 másodperc alatt gyorsul az autó. A pontos végsebességét egyelőre a G-Powernél is csak sejtik: valahol 370 km/h körül lehet.

Ekkora sebességnél persze a fékrendszer, a futómű és a gumiabroncsok is jóval nagyobb teljesítményt kell nyújtsanak, mint egy gyári M6-os alkatrészei, így a legtöbb alkatrészt ki is cserélték. Kerámiatárcsás hatdugattyús fékek és kilenc fokozatban állítható magasságú, kőkemény rugós tagok kerültek az autóba. A gyáriak kétféle kereket ajánlanak az Hurricane CS-hez: a látványosabb, 21-es felnikre szerelt, elöl 255/30-as, hátul pedig 295/25-ös gumikat legfeljebb 340 km/h-ig javasolják használni, a csúcssebesség kipróbálásához azonban speciális, 255/35 ZR 19-es első, és 305/30 ZR 19-es hátsó gumikat lehet rendelni a Michelintől.

A G-Powernél alapos optikai tuningot is kap az átépített M6-os, ami ugyan meglehetősen feltűnő, de az autó képességei alapján túlzónak mégsem neveznénk. Az első lökhárítón, a motorháztetőn és a hátsó kerekek előtt is újabb nyílásokat vágtak a karosszérián - nyilván hogy segítsék a motor és a fékek hűtését - a kerekek felett pedig szélesítettek a karosszérián, hogy beférjen alá a szélesített futómű és a hordónyi kerekek. A 300 felett persze már nagyon fontos a megfelelő leszorítóerő jelenléte, ezért nagy méretű, valóban hatékony diffúzor került a hátsó lökhárító alsó részére, és a csomagtérfedélre is került egy kisebb légterelő.

A villámgyors M6 átiratot természetesen nem szánják egyedi darabnak: elvben bárki megrendelheti a G-Powertől, igaz, az érdeklődők számát nyilván erősen korlátozza majd, hogy egy-egy Hurricane CS teljes kiépítésben kerek 360 ezer euróba kerül.