Három típust kezdenek fogalmazni az idén Európában a Mercedes csökkentett nitrogén-oxid kibocsátású V6-os dízelmotorjával: a GL-t, az ML-t és az R osztályt.
Mindhárom modellváltozat a 350 BlueTec címkét kapja, és ugyanazt a 211 lóerős, három literes turbódízel motort, amely állítólag már most is megfelel a 2014-re várható EU6 károsanyag-kibocsátási normáknak. A hathengeres hasonlóan takarékos, mint az összes többi hasonló méretű és teljesítményű hathengeres - az ML-ben és az R osztályban 8,7, a GL-ben 9 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, vegyes ciklusban - viszont 80%-kal kevesebb nitrogén-oxidot ereszt a levegőbe speciális redukciós katalizátora révén. Ez a szerkezet az AdBlue fantázianevű, karbamid-tartalmú adalék segítségével alakítja át a nitrogén-oxidok nagy részét ártalmatlan nitrogénné és vízzé.
A BlueTec dízelmotoros óriás-Mercedeseket eredetileg elsősorban Észak-Amerikába szánták, de az ősztől mind kapható lesz Európában is.