A General Motors anyagi problémái a koreai GM-Daewoot sem hagyták érintetlenül: úgy néz ki, a fejlesztés végstádiumánál tartó új kisautó bemutatása több mint fél évet csúszik.
Az Aveo családot váltó, egyelőre csak T300-as kódjelű modellt eredetileg 2010 áprilisában tervezték piacra küldeni, de beszállítóktól származó információk szerint a gyártás beindításának időpontját kénytelenek voltak 2011 januárjára halasztani. A probléma az eladások vártál is nagyobb arányú visszaesése: 2009 első négy hónapjában 44,5%-kal fogyott kevesebb Daewoo, valamint koreai Chevrolet és Holden, mint egy évvel korábban. Ráadásul az anyavállalat, a General Motors sem tudja kipótolni az így kieső bevételeket, mivel csupán a kormány által nyújtott segélyek tartják életben, így a GM-Daewoo csak arra számíthat, hogy megkapja a folytatáshoz szükséges plusz kölcsönkeretet a Koreai Fejlesztési Banktól. Addig azonban, míg nem rendeződik a gyártó anyagi helyzete, kénytelen spórolni, így az Aveo-utód gyártásának előkészítéséhez és a globális piaci bevezetéshez szükséges dollár-százmilliókat is visszatartják.
A helyzet fonáksága abban rejlik, hogy a GM-Daewoo épp az új típustól várhatná az eladások növekedését. A konkurencia jóval korszerűbb modellekkel van jelen a B szegmensben, azaz az Aveo már csak akciókkal és árengedményekkel tartható életben, így viszont még az eladott autókon is alig van haszon.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!