A Guangzhou Auto és a Changfeng Motors összevonása az első lépés: az új autógyártó évi félmillió jármű előállítására lesz alkalmas, és saját típusain kívül a Toyota, a Honda és a Mitsubishi számára is készít majd autókat.
Ez az első egyértelmű jele, hogy a kínai autóipart megpróbálják gatyába rázni. Az elmúlt években állami támogatásokkal több mint 130 kisebb-nagyobb autógyár létesült Kínában, az évi néhány ezer járművet előállító TSZ-melléküzemágaktól a polgári termelésre átállított hadiipari megavállalatok sok százezres kapacitású részlegeiig. A helyzet lassan a kínaiak számára is átláthatatlan, így az új központi direktíva nagyobb, hatékonyabban működő gyártók megszervezését írja elő. A cél a nemzetközi konkurenciához hasonló nagy, exportképes modelleket előállító vállalatok létrehozása.
Így valószínűleg nem a Guangzhou-Changfeng házasság az utolsó: a következő évek során számtalan hasonló gyárösszevonás várható. A cél az, hogy legfeljebb tíz önálló vállalat maradjon, amelyek a lehető legjobb hatásfokkal használhatják fel az államtól fejlesztésre kapott milliárdokat.